NOA Gallery har inga fysiska butiker utan är ett konstgalleri på nätet. Just nu bygger vi Nordens nya marknadsplats för konst med visionen att inspirera, tillgängliggöra och erbjuda bra konst till alla svenska hem. Just nu har vi inga lediga tjänster men tar gärna emot spontanansökningar på CONTACT@NOAGALLERY.SE
FAQ
Betalning
Betala snabbt, enkelt och säkert med Klarna
Faktura är förvalt i kassan men det finns flera betalsätt att välja mellan:
- Klarna Faktura
- Klarna Konto
- Kort
- Banköverföring via internetbank
- Direktbetalning via mobilt BankID
Klarna Checkout är en betalningslösning från Klarna AB som visar dig information om vilka betalsätt som är tillgängliga för dig vid köptillfället. För att Klarna ska kunna identifiera dig fyller du i t.ex. e-postadress och postnummer. Ibland behövs även personnummer och mobilnummer. Vilken information som du behöver ange och vilka betalsätt som erbjuds kan variera. Om Klarna tar en kreditupplysning så ses det inte av någon annan som begär en kreditupplysning om dig och det påverkar inte din kreditvärdighet. Klarna skickar även en kopia på kreditupplysningen per post till dig.
Mer information och fullständiga villkor hittar du på Klarnas hemsida, www.klarna.se
1. Klarna Faktura
Betalning ska göras inom 14 dagar till Klarna på det konto som står på fakturan. Fakturan skickas med e-post när din order har lämnat vårt lager, så du behöver alltså inte betala innan du tagit emot ditt paket. Du har också möjlighet att hämta dina fakturor på www.klarna.se. För att beställa mot faktura måste du uppge ditt fullständiga personnummer. Om du inte önskar uppge ditt personnummer eller om Klarna ger avslag så har du möjlighet att välja något av de andra betalsätten som syns i kassan. Leverans mot faktura sker bara till den adress där du är folkbokförd. Om betalning uteblir debiteras påminnelseavgift, för närvarande 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
2. Klarna Konto
Välj själv vilket belopp du önskar delbetala varje månad, dock lägst en tjugofjärdedel av totalbeloppet eller 50 kr inklusive aviavgift. Om du har fler än ett delbetalningsköp hos Klarna så sammanställs de på en och samma månadsfaktura. Klarna Konto har 19,9% i årsränta och 29 kr i aviavgift men 0 kr uppläggningsavgift. Du avslutar enkelt din delbetalning när du vill genom att sätta in det belopp som återstår.
3. Kort
Vi accepterar VISA, MasterCard och American Express och beloppet dras direkt från ditt konto vid köptillfället. NOAGallery.se hanterar eller sparar ingen kortinformation och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Klarna är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
4. Banköverföring via internetbank
Betala direkt från din internetbank om du är kund hos Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. I kassan skickas du till din internetbank där du loggar in och godkänner transaktionen, beloppet dras sedan från ditt konto.
5. Direktbetalning via mobilt BankID
Betala direkt från ditt bankkonto genom att godkänna med mobilt BankID. Beloppet dras från ditt konto när du har godkänt transaktionen i mobilen.
Hur använder jag en rabattkod?
Har du fått en rabattkod till NOA Gallery? Börja med att lägga de varor du önskar köpa i varukorgen. Använd sedan rabattkoden i kassan innan du slutför ditt köp. Det är inte möjligt att kombinera rabattkoder med andra rabatter eller flera rabattkoder. Tänk på att skriva stora (versala) bokstäver om när det är angivet i din rabattkod.
Ångerrätt
Som konsument har du rätt till 14 dagars ångerrätt från den dagen du tar emot din order, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela NOA Gallery det inom 14 dagar från mottagandet av den beställda produkten (ångerfristen).
Om produkten är i försämrat skick vid retur gör vi ett avdrag på återbetalningen som motsvarar det minskade värdet på produkten, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Då du ansvarar för produkten till dess att vi mottagit denna är det viktigt att produkten är väl emballerad. Produkten ska skickas eller lämnas i retur inom två veckor räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätten inkommit till NOA Gallery.
Ej uthämtat paket
Vi debiterar en avgift om 150 kr för beställningar som inte hämtas ut från det postombud dit beställningen skickats. Avgiften avser kostnader för returfrakt, hantering och administration.
Reklamation
Om en produkt är trasig eller på annat sätt defekt har du rätt att reklamera den. Börja med att ta bilder på det är skadat eller är defekt. Vi behöver bilderna och ditt ordernummer för att kunna hjälpa dig göra en reklamation.
Vi undersöker alltid noggrant de produkter du har beställt innan vi packar och skickar dem till dig. Detta för att minimera risken att du får fabriksskadat gods. Trots detta kan det ibland uppstå transportskador under frakten. Skulle produkten vara trasig eller felaktig när den anländer får du reklamera produkten. Inspektera mottagen produkt noga vid mottagandet.
Om du reklamerar en produkt kommer vår kundtjänst att höra av sig till dig inom sju arbetsdagar. Återsänd ingen produkt förrän vår kundtjänst hört av sig. NOA Ggallery väljer om felet ska åtgärdas eller om du ska få en ny produkt. Om du är missnöjd med ett reklamationsärende kan du alltid vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden på WWW.ARN.SE. Om vi skulle hamna i en tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Så här gör du en retur
- Kontakta kundservice Skicka e-post till KUNDSERVICE@NOAGALLERY.SE.
- Förpacka returen väl och med lämpligt fyllnadsmaterial.** Följesedeln ska vara med i paketet och det ska förslutas ordentligt med tejp.
- Skicka tillbaka paketet.
Du får en returblankett från vår kundservice, klistra på paketet och lämna in hos ditt närmaste postombud. NOA Gallery står för returfrakten i de fall ni använder våra retursedlar.
Återbetalning
När vi har tagit emot och godkänt din retur betalas dina pengar tillbaka till samma konto du betalade med, vilket sker senast inom 14 dagar från meddelande om utövande av ångerrätt. Klarna skickar även en uppdaterad faktura på e-post till dig.
Leverans sker med Postnord och är kostnadsfri inom Sverige. Normal leveranstid är mellan 2 - 7 vardagar. Vill du handla av oss och få leveransen till utlandet mailar du till oss på kundservice@noagallery.se och berättar vad du är intresserad av samt din adress så återkommer vi med kostnaden för frakt till utlandet.
När ditt paket skickats tar det normalt 1-2 vardagar för PostNord att leverera det. Adresser på Gotland och i Norrland har normalt något längre leveranstid. Leveransförseningar kan förekomma och vi kan inte lämna någon garanti för leveranstiden. Om leverans inte kan ske inom avtalad tid kommer du att bli informerad utan onödigt dröjsmål om anledningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Om NOA Gallery inte kan åtgärda felet inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har du som konsument rätt att häva köpet.
När du slutfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress som du anger vid köpet. När ditt paket sedan är klart att lämna vårt lager skickar vi en leveransbekräftelse med spårningslänk och ditt kollinummer. När du klickar på spårningslänken kommer du till PostNords tjänst för att spåra var ditt paket är. Om vi bedömer att din order kan få plats i brevlådan skickas den som varubrev, om den är större skickas den istället som paket till ditt närmaste utlämningsställe. För att hämta ut ditt paket behöver du giltig legitimation och det kolliid / löpnr som du får via SMS. Ditt paket skickas som Varubrev eller MyPack Collect. Varubrev har begränsad spårbarhet. MyPack Collect är spårbart och tjänsten är miljöcertifierad enligt ISO 14001 och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001.
Vi debiterar en avgift om 150 kr för beställningar som inte hämtas ut från det postombud dit beställningen skickats. Avgiften avser kostnader för returfrakt, hantering och administration.
Var är mitt paket?
- När du slutfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress som du anger vid köpet.
- När du slutfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress som du anger vid köpet.och ditt kollinummer. När du klickar på spårningslänken kommer du till PostNords tjänst för att spåra var ditt paket är.
- Du kan också hitta spårningslänken genom att logga in på Mina sidor
- Om din order får plats i brevlådan skickas den som varubrev, om den är större eller innehåller produkter med 18-årsgräns skickas den istället som paket till ditt närmaste utlämningsställe. För att hämta ut ditt paket behöver du giltig legitimation och det kolliid / löpnr som du får via SMS.
Vi leverar med PostNord till hela Sverige.
Hör av dig till kundservice@noagallery.se vid önskemål om andra leveranssätt.
Vilka leveranssätt finns det att välja mellan?
Just nu erbjuder vi leverans via Postnord med tjänsten Mypack Collect, paketen levereras försäkrade till ditt närmaste postombud. Avisering sker normalt via sms eller e-post.
Vad kostar det olika leveranssätten?
Vi har alltid fri leverans på samtliga beställningar med Mypack Collect inom Sverige och Norge. Vi kan också lösa hemleverans och leverans till andra länder - vänligen kontakta kundservice@noagallery.se för med information och för prisuppgifter.
Hur lång leveranstid har NOAGallery?
Leveranstiden varierar mellan de olika konstverken. Normal leveranstid är mellan 2 - 7 vardagar inom Sverige. Till Norge är leveranstiden 1-2 veckor.
Kan jag följa min order på resan mellan lagret och mitt utlämningsställe?
Ja, ett spårningsnummer skickas ut så snart din vara är utskickad.
Hur går det till när jag hämtar ut mitt paket hos postombudet?
Du anger enkelt det spårningsnummer du fått via sms/ mail / brev från posten hos ditt lokala postombud för att få ut ditt paket. Glöm inte att ta med legitimation!
Jag har angett ett felaktigt telefonnummer. Kan jag hämta ut mitt paket hos mitt ombud utan min sms-avisering?
Ja, om du ser att ditt paket ankommit till postombudet kan du ta med dig, hela spårningsnumret du fick av oss när vi skickade varan och ange i kassan.